+ARKİV'in gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.
Ofisin Diğer Projeleri
İlgili Projeler

İstanbul Üsküdar 3. Selim İlkokulu Oyun Alanı Projesi

İstanbul Üsküdar 3. Selim İlkokulu Oyun Alanı Projesi, Herkes İçin Mimarlık Derneği ile İstanbul Üsküdar 3. Selim İlkokulu’nun, Harezmi Eğitim Modeli kapsamında gerçekleştirdiği bir proje.

Herkes İçin Mimarlık projeyi anlatıyor:

Harezmi Eğitim Modeli, “disiplinler arası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Bilgisayar Bilimi öğretimini Sosyal Bilim dalı ile de bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modeli” hedefi taşıyan bir modeldir. 2018-2019 eğitim öğretim yılında üçüncü deneme yılını geçiren modele, Üsküdar 3. Selim İlkokulu da dahil olmuş ve 3. ve 4. sınıflardan 13 kız 7 erkek öğrencinin oluşturduğu bir grupla çalışmalara başlamıştır. İlkokul olduğu için farklı branşlar yerine, farklı üç sınıf öğretmeni ve bir rehberlik öğretmeninin dahil olduğu modelde, güz dönemi boyunca sorun belirleme, bu sorun hakkında araştırma ve anketler yapma çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

Okul bahçesinin oyun için yetersiz olduğuna karar veren ve ilk fikirlerini çizimler ve maketlerle üreten öğrencilerin, oyun alanı tasarımlarını geliştirmesine yardımcı olması için dönem sonunda Üsküdar İlçe Milli Eğitim Harezmi Koordinatörü Funda Bayraktar Herkes İçin Mimarlık Derneği ile iletişime geçmiştir. Dernek, tasarımların önce küçük ölçekli maketlerle, sonra birebir ölçekte prototip denemeleri ile geliştirilmesini ve model kapsamındaki beklentiyi de karşılayacak şekilde dönem sonunda bir üretim yapmayı önerdiği içerik ve takvim okul tarafından kabul edilmiş ve Şubat ayı itibarıyla 9 hafta boyunca her hafta perşembe günü 2 ders saatinde yapılan çalışmalara dernek dahil olmuştur. Sürece öğrencilerin o güne kadar yaptıkları çalışmaları dinleyerek başlanmış, ertesi hafta öğrencilerden dinlenen fikirlerin uyandırdığı düşüncelerden yola çıkarak olası üretilebilecek projeler üstüne dernek tarafından bir sunum gerçekleştirmiş ve bu sunumdaki örnekler birlikte tartışılmıştır. Devam eden haftalarda öğrenciler birleştirici malzeme olarak iğnelerin yardımı ile öncelikle pipetlerle strüktürel öneriler, devamında ise bristol kağıtları eklenerek yüzeylere dair öneriler geliştirilmiştir. Bu önerileri geliştirirken ikili gruplar halinde çalışan öğrenciler ara sunumlarla fikirleri anlatmış ve hem dernek üyelerinde, hem de arkadaşlarından ve öğretmenlerinden yorumlar almıştır. Maket çalışmalarının sonunda ise tüm fikirler duvara asılan büyük kağıtlara yazılmış ve öne çıkan noktalarla, farklılıklar üstüne birlikte değerlendirmelerde bulunulmuştur.

Küçük ölçekli maket çalışmalarının ardından büyük karton koliler, karton tüpler, ipler ve bantlarla birebir ölçekte prototip üretimleri yapılmıştır. 3 grup halinde çalışılan bu aşamadan sonra, öğrencilerin fikir ve isteklerinin yanı sıra, bütçe kısıtı ve derneğin inşa kabiliyetleri uyarınca uygulamaya yönelik bir model önerisi geliştirilmiştir. Bu öneri de öğrencilerle tartışılıp revize edildikten sonra bir uygulama atölyesi gerçekleştirilmiştir.

11-12 Mayıs 2019 tarihlerindeki uygulama atölyesinde yaklaşık 1,5 m3 emprenye ahşap ile okul bahçesindeki ağaçlık alanın altında farklı kotları ile açık derslik ve oyun alanı olarak işleyebilecek, bir yanında asılma parkuru, bir yanında ise ağaç ev olan bir strüktür inşa edilmiştir. Bu atölyeye dernek üyeleri, okul öğretmenleri ve mimarlık öğrencileri katılırken, 11 Mayıs sabahı öğrenciler de okula uğrayıp yapılacak işler hakkında bilgi almışlar, ahşap ve lastikleri dokunarak ve oynayarak deneyimlemişlerdir. Atölye sonrasında kalan ahşaplar ile bir piknik masası inşa edilmiştir. Birbirine ve yere monte edilen araba lastikleri de tellerle trambolinlere dönüştürerek, ahşap strüktürün çevresinde tamamlayıcı öğeler olarak düşündük. Strüktürü yere sabitleme, macun sürme ve vernikleme gibi işlemleri de bu atölye sonrasında yapılan ziyaretlerde tamamlanmıştır.

Künye
Proje Yeri: İstanbul, Üsküdar
Proje Tipi: Park
Proje Tipi Grubu: Eğitim, Peyzaj Tasarımı
İşveren: İstanbul Üsküdar 3. Selim İlkokulu
Proje Başlangıç Yılı: 2019
Proje Bitiş Yılı: 2019
İnşaat Başlangıç Yılı: 2019
İnşaat Bitiş Yılı: 2019
Arsa Alanı: 1500 m²
Toplam İnşaat Alanı: 42 m2

Pin It
Mimar

Begüm Büyükdağ

Beril Sezen

Efecan Soysal

Ekin Güneş

Emre Gündoğdu

İdil Bayar

Merve Gül Özokcu

Mina Öner

Okan Aydoğu

Sarper Takkeci

Timur Alihan

Demir Öztorun

Selin Özgü Türkmen

Belinay Kurtuluş

Doruk Emrah Akkaya

Merve Kökden

Kuzey Demir

Beren Katmer

Çağan Ulaş Doğru

Selin Elfin Yavuz

İrem Şimşek

Meliha Beria Berse

Metin Akman

Cemre Su Çiftçi

Aybeniz Selin Kargın

Irmak Yaman

Ahmet Lütfi Yıldırım

Sinem Akbal

Ada Çapa

Kayra Aşçıoğlu

Ahmet Berat Gülbaran

Agah Tuncay

Nalan İnanç

Songül Yüneyoğlu

Ceren Şimşek

Funda Bayraktar

Efekan Çakır

Hatice Fişekçi

Mustafa Demir