TED Ankara Koleji Yerleşkesi
2004 yılında Uygur Mimarlık tarafından tasarlanan ve 2004 yılında inşa edilen TED Ankara Koleji Yerleşkesi, aynı yıl IX. Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri’nde Yapı Dalı Ödülü’ne ve 2005 yılında Arkitera İşveren Ödülü’ne layık görüldü.Semra Uygur ve Özcan Uygur, projeyi anlatıyor:
"Eğitimin kentten uzaklaşması, kentsel yaşamdan koparılması doğru değil, onun için okulla birlikte kenti de taşımalı diye düşündük. Elbette düşünsel bir taşıma, belki duyguları, ilişkileri taşıma. Sadece Ankara Koleji kenti değil, kent de Koleji yaşıyor, yani bütünle parça birbirlerini yaşıyor yaşatıyorlar vücudumuzla organımız gibi. Gençler, çocuklar "Sakarya"da ve diğer caddelerde, sokaklarda, kafelerde, kitapçılarda..., Ankara ise onu otobüs-dolmuş duraklarıyla, metro istasyonlarıyla...yaşıyor."
Okul, eğitim, öğretim nedir, nasıl bir şeydir? Okulda çalışma ortamları gerçekte bir atölye, ama sıcak bir atölye. Çağdaş eğitim sadece dersliklerde değil, derslik dışındaki mekanlarda oluyor, onun için bu mekanlar çok önemli. Yerleşkenin tasarımında da önemsedik ve tasarımın kurgusunu oluşturdu bu olgu. Ana tema kent kurgusu. Atölye-kent teması okulu tarifler. Yerleşke kentin simülasyonu, sokakları, meydanları, alış verişi, sosyal aktiviteleri ile. Kentte olduğu gibi gerçek eğitim, bu ortak mekanlarda oluyor, interaktif eğitim ortamı oluşuyor. Kentsel yaşamın karmaşası, işlevlerin birbiri içine geçmişliği, insan hareketinin akışkanlığı, devingenliği ve dinamizmi, etkileşimi yaratıyor, bu olgu kent kültürünü doğuruyor. Bu kültürü doğuran, kentsel mekanlarında, işlevsel karmaşanın içinde, akışkan, devingen ve dinamik olması gerekir. Tasarımın hareket noktası "Sakarya Caddesi" bu nedenle seçildi. Ankara''''da Sakarya Caddesinde kitapçı, balıkçı, ekmekçi, sinema, manav, tiyatro, biracı, ayakkabıcı, okul, ofis, vb. hepsi iç içe. Kolej yerleşkesinde, kentsel ilişkileri, kültürü ve eğitimi oluşturacak mekansal akışkanlık, devingenlik ve dinamizm aradık. Yapı birimlerinin kendi iç ilişki ve kültürünü yaratması için olanak sağladık. İç sokaklara yemek, spor, ofis, satış, lab, eğitim, konferans, gösteri işlevleri akar, yatay ve düşey iç yaya hareketini barındırır, iç sokaklar yerleşkenin yaya düzlemindedir. İlköğretim 1-5 de iç meydana (atriuma) dönüşür. Yapı grupları kentin mahallesi, açık alanlar meydanları. Aynı kurgu, yapı gruplarında (mahallelerde) devam eder. Kolejlilerin yaşantısında önemli yeri olan "Sakarya Caddesi" bu nedenle yerleşkeye taşındı.