Haliç Köprüaltı Spor Odağı ve Kıyı Bağlantısı
“İstanbul Senin Haliç Kıyıları Yarışması” kapsamında 2. Bölge olarak tanımlanan 230.000 metrekare alana sahip Balat-Eyüpsultan kıyı şeridinde 1. Ödülü kazanan projenin Haliç Köprüaltı Spor Odağı ve Kıyı Bağlantısı uygulandı ve kullanıma açıldı.Haliç Köpraltı Spor Odağı ve Kıyı Bağlantısı Projesi, 2020 yılında düzenlenen “İstanbul Senin Haliç Kıyıları Yarışması”nda, 7 Bölgeden oluşan yarışma alanının 230.000 metrekarelik alanı kapsayan 2. Bölgesi’nde 1. Ödülü kazanan projede oluşturulan odaklardan biridir. Uygulaması tamamlanan Haliç Köpüraltı Spor Odağı; Spor Sahaları, Toplanma Alanları, Kaykay Parkı, Esnek Spor Birimi ve Haliç Kıyısı ile ilişkiyi güçlendiren oturma yüzeylerinden oluşmaktadır. Alan dahilinde olan Haliç Köprüaltı bölgesinin, tarihsel süreçte çevresi ile olan kopuk ilişkisi ve atıl olma durumunun önerilen kentsel kurgu ile iyileştirilerek, alanın kıyı sürekliliğine dahil edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda alanda bulunan tramvay yolunun yaya geçiş bölgesi bir potansiyel olarak alana “ana geçiş zonu” olarak kabul edilerek, kent kıyıya ve oluşturulan spor parkına bağlanmıştır.
Geliştirilen projede, spor aktiviteleri içe kapalı aktivitelerden ziyade birer açık eylem olarak ele alınmıştır. Spor fonksiyonları, yaya yollarının ve toplanma meydanlarının birer parçası olarak yorumlanmıştır. Örneğin, alanda oluşturulan basketbol alanları, kamusal meydanın bir parçası olarak çözülmüştür. Proje genelinde oluşturulan bütünsel kurguda, farklı odaklarda oluşturulan esnek strüktürler içerisinde parçalı olarak kurgulanmış mimari elemanlar yer almaktadır. Yapılar, esnek kurguları sayesinde farklı odaklardaki ihtiyaçlara göre farklı kullanımlara imkan vermektedir. Uygulanan Spor Odağı’nda bu yapılar spor alanlarına hizmet eden soyunma birimleri olarak düzenlenmiştir.
Köprüaltının kamusal bir alan olarak aktif ve yeniden kullanımı fikrini anlamlandıran ve bu alanın en belirleyici elemanı olarak yerleştirilen Kaykay Parkı, tamamen açık, kent-su ilişkisini düzenleyen ve bu ilişkiden beslenen bir aktivite yüzeyi olarak ele alınmıştır. “Köprü altında olma durumu” spor alanı ve rekreasyon için kendiliğinden korunaklı bir alan tariflerken, bu durumda üst köprü otoyolu da güçlü bir kentsel “saçağa” dönüşmekte ve güçlü bir kentsel kimlik tanımlamaktadır.