VW Arena Turkcell Platinum Lounge
Turkcell Platinum Lounge tasarım ve proje çalışması, Turkcell'in açtığı tasarım yarışması sonucunda, mimaristudio ekibinin seçilmesi ile gerçekleşti.Tasarımcıları projeyi anlatıyor:
Proje, işletmesi Pozitif tarafından yürütülen, basketbol maçları dışında yıl boyunca çeşitli konser ve gösterilere ev sahipliği yapan Uniq İstanbul içinde yer alan Volkswagen Arena’da gerçekleştirildi. Mekan, Turkcell'in yıl boyunca düzenleyeceği çeşitli kurumsal davet, tanıtım ve organizasyonlara ev sahipliğinin yanında, VW Arena içinde düzenlenecek maçlar dahil tüm organizasyonlarda firmanın özel davetlilerinin ağırlanması amaçlı planlandı. Bu bağlamda, işverenin geçmiş tecrübeleri ve yönlendirmeleri, mimari grubun kreatif yaklaşımı ile birleştirilerek firmanın kurumsal yüzünü ortaya koyacak, dinamik bir ağırlama mekanı tasarlandı.
VW Arena' ya gelen Turkcell davetlileri öncelikle kendileri için ayrılan özel girişten ve güvenlik noktasından geçtikten sonra, yine bu kata direkt çıkan asansör ile ağırlama alanına ulaşıyor. Mekana girildiğinde ilk algılanan uzun dikdörtgen formda bir alan. Mekanın iki uzun kenarından biri tribünlere, diğeri ise terasa açılıyor.
Ağırlama alanlarında en önemli ihtiyaç davetlilerin rahat ve keyifli bir ortamda, yeterli ve mekanın amacına uygun bir aydınlatma tasarımı içinde ağırlanması. Bu bağlamda mimaristudio, mekanın uzun geometrisini değerlendirerek, aydınlatma tasarımı ile bütünleşmiş birbirinin tekrarı ağırlama noktaları oluşturdu. Mekanın mevcut yapısal ve mimari karakteristiğine müdahale etmeden yapılan bu tasarımda, mekan içindeki birbirinin tekrarı her bir kolonun önü, ağırlama noktaları olarak kurgulandı. Bu noktalarda, kolonları saran alüminyum zincir perdeler ile kurumsal kimlik vurgusu güçlendirilirken, her bir tanımlı alana mimaristudio tasarımı tavan plakaları ile kimlik kazandırıldı. Tavandaki bu geometri, zeminde de bir iz düşüm şeklinde uygulanarak o alanlara ait tanımlama güçlendirildi.
Davetlilerin hem oturarak, hem de ayakta zaman geçirebilmelerine imkan tanıyan bir planlama tercih edildi. Seçimleri yapılarak mekana kazandırılan hazır ürünler dışında projedeki imalatlar, malzemeleri ve renk seçimleri ile birlikte bir bütün olarak mimaristudio tarafından bu projeye özel olarak tasarlandı, imal ettirildi ve uygulaması yapıldı. Firma, diğer projelerinde olduğu gibi ürün tasarımlarını ve seçimlerini mekanın adeta birer parçasıymış bakış açısı ile kurguladı.
İç mimari tasarımdaki bu ince detayların yanında, aydınlatma tasarımı da mekanın kimliğinde önemli bir role sahip. Özellikle gece modu ile ön plana çıkan tüm aydınlatma tasarımı mimaristudio liderliğinde Light 2 Design ve Crealux firmaları ile yürütüldü. Mekanın kullanım ihtiyacına ve mimari beklentilere göre ideal konfor ve kullanım şartlarında aydınlatma renk ve değerleri hesaplandı, buna göre armatür seçimleri yapıldı. Çalışmalar sırasında mimari grubun dramatik aydınlatma beklentisi ön planda tutuldu. Mekandaki aydınlatma armatürleri LED teknolojisi ile çözümlendi ve basit bir kontrol sistemi yardımı ile farklı ihtiyaçlara yönelik farklı senaryolarda kullanım imkanı sunuldu.
Tüm bunların yanında, firma kurumsal kimliği mekanın belirli noktalarında gerek ışıklı logolar, gerekse kurumsal mottoları içeren folyo uygulamaları ile güçlendirildi. Tasarım kararları işveren ile birlikte geliştirilen grafik çalışmaların saha uygulamalarını ise Future-ist gerçekleştirdi.
İşverenin güçlü kurumsal kimliğini davetlilerine hissettiren mekan ile proje, işveren grubunun beklentilerini karşılamasının yanında, içinde yer aldığı uluslar arası komplekse kazandırdığı değer bakımından hedefine ulaştı.