Pera Turkcell İletişim Merkezi
2018 yılında açılan Turkcell Pera Mağazası, I-AM tarafından tasarlandı.2017’de, Turkcell için I-AM olarak uyarlamasını yaptığımız, sonrasında 1200 mağazaya yayılan TİM konseptini, Turkcell’in flagship olarak konumlandırdığı Akasya mağazası için geçtiğimiz yaz geliştirerek uygulamıştık. Şimdi ise,Turkcell’in gözbebeği olan Pera mağazası için benzer bir konsept geliştirerek İstiklal Caddesi’nin ruhunu mağazanın içerisine taşıyan ve daha fazla ürün sergilenebilen, deneyim odaklı bir mağaza yaratmayı amaçladık.
Mağazaya giren müşteriyi, Beyoğlu’nun mihenk taşı olan nostaljik tramvay ünitesi karşılıyor. İstiklal Caddesi’nde yürümeye devam ediyormuş hissini yaratmayı amaçladığımız bu ünitede, sezona ait 8 adet hero ürün, nostaljik ‘TAKSİM-TÜNEL’ tabelası altında müşterilere sunuluyor. Yine girişin tam karşısına, orta aks üzerinde konumlandırdığımız ve yoğun bitki kullanımının hakim olduğu branding alanında, Beyoğlu sokak kafelerinin karakteriyle örtüşecek şekilde masa ve sandalyeler yerler bulunuyor. Kahve servisi yaparak ikramlarla ilişkili IoT ürünlerinin sergilendiği ünitenin önünde, satış görevlilerinin müşteriyle iletişim kurabiliyor ve müşteriler işlem sırası beklerken Beyoğlu sokak kafesi hissiyatı veren bu alanda dinlenebiliyor. Mağaza içerisindeki sokak mobilyalarının arasından ağaçlar çıkarken, mağaza zemininde sizi gerçek kaldırım taşları yönlendiriyor.
Uyarlamasını yaptığımız TİM konseptindeki ‘Hizmet Alanı’, ‘Akıllı Destek’ gibi standart ünite tasarımlarını, Pera mağazasında da koruduk. Akasya mağazası için geliştirdiğimiz ‘Dans Et’, alanında müşteriler ses izolasyonu ile birlikte kapalı bir ortamda ürünleri denerken, yeni geliştirdiğimiz Pera mağazasında bu deneyimi İstiklal Caddesi’ndeki yemek arabalarıyla anlattık. IoT ürünlerinin denenebileceği ‘Keşfet’ ve sporla ilişkili cihazların test edilebileceği ‘Hareket Et’ alanlarında da aynı konsepti kullandığımız bu ünite, müşterilerin seyyar satıcı arabasının üzerinde konumlanan ürünleri denemelerine olanak sağlıyor.