Daikin Solution Plaza
I-AM, Daikin'in dünyada üç adet bulunan Solution Plaza projesinin dördüncüsü olan Türkiye/ İstanbul tasarımını gerçekleştirildi.Solution Plaza için gelen misafirlerin hem iklim/iklimlendirme konusunda bilgi edinebilecekleri hem tüm ürünleri bir arada görebilecekleri hem de projelerini görüşebilecekleri bir deneyim merkezi tasarlandı.
Solution Plaza tasarlanırken havanın hareketinden ve izohips formlarından yola çıkıldı. Plan birbirinin içinden akan mekanlar üzerine kurgulandı. Yapının üst katında yer alan her konu için o konuyla ilişkilendirilen özel malzeme ve teknolojiler kullanıldı. Öte yandan teknoloji ile ilgili bilgi verilen bir mekan olduğu için insanla teknoloji arasındaki soğukluğu kırmak adına yumuşak ve sıcak malzeme kullanımına özen gösterildi. Mekanın üst katında özellikle tavanda ağırlıklı olarak ahşap malzeme kullanıldı.
İki kattan oluşan yapının üst katı marka, konu, fayda olmak üzere 3 alana bölünerek tasarlandı. İlk alan olan marka alanında Daikin'in marka yapısı ve bugüne kadar yapılan projeleri anlatılırken, konu alanında genel iklim bilgileri ve çocuklar için eğlenceli deneyler sunuluyor. Fayda alanında ise Daikin'in kullandığı çeşitliği teknolojilerin ne işe yaradığı deneyim olarak müşteriye sunuluyor.
Yapının alt katı ise ticari ve konut olmak üzere iki ayrı alana ayrılıyor. Ticari bölümde mağazalarda, büyük projelerde, geniş alanlarda kullanılan büyük ölçekli ürünler sergilenirken, konut kısmında split klimalar gibi birebir evlerde gördüğümüz ürünler sergileniyor. Ayrıca bu alanda bir de örnek ev üzerinden yerden ısıtma sistemleri anlatılıyor.
Tüm bu fonksiyonların yanı sıra Solution Plaza'da, Daikin'in çalışanları için 30 kişilik bir ofis, 2 toplantı odası ve 100 kişilik bir konferans odası bulunuyor.
Daikin tarafından özel eğitim verilmiş kişilerle gezilen müzevari bir kurguya sahip olan Solution Plaza'da iklimlendirme sistemlerinin kullandığı son teknolojiler basit bir dille ziyaretçilere aktarılıyor ve tüm bu teknolojiler eğlenceli deneyimler olarak sunuluyor. Mimarlar, müteahhitler, öğrenciler, son tüketiciler gibi farklı kesimlerden birçok insana hitap ediyor.le from different sectors such as architects, contractors, students, end-consumers.